måndag 1 september 2008

Tanzania

Så mitt första bröllop i Afrika. Jag är i Arusha, nära Kilimanjaro, och hälsar på ett par dagar. Just nu sitter jag på en mysig fransk restaurang tillsammans med andra ex-pats från tribunalen. Många franska advokater som ironiskt nog arbetar med folkmordet i Rwanda...Men det är inte därför jag har åkt hit på några dagar. I går gifte sig Aziz och Madeline. Ett litet intimt bröllop och inte särskilt afrikanskt. Men iallafall mitt första här...

Sen mellan själva vigseln och mottagningen gjorde min mage sig påmind och jag blev hemma... Har varit lite dålig de senaste dagarna. Det är bättre idag igen så ingen fara på taket, bara trist att missa hela festen.

Jag åker tillbaka till Uganda på onsdag och sen tillbaka till arbetet. Ser fram emot att träffa gruppen på Tigers igen. De verkade verkade verkligen intresserade och nyfikna på vad vi ska göra. Eftersom några i gruppen åker till sverige denna veckan och några andra till Indien senare men ändå vill delta betsämde vi att vi tar med alla de tjejer som vill, ca 15, och sen ser vi vilka som droppar av. De som åker får också med sig lite instruktioner om vad de kan göra medan de är borta så det blir nog bra =)

Nu ska jag ut och leta efter härliga tyger...

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Kul att läsa om vad ni gör, hur magen fungerar, hur det plötsligt kommer en massa mer gäster etc :) Kram /E